Printre menţiunile categorisite se numărau afirmaţii legate de mediu (”nu au fost testate pe animale”), de susţinerea de care se bucură produsele (”recomandate de dermatologi”), precum şi argumente ştiinţifice (”testat clinic”). Printre produsele analizate s-au numărat mai multe cosmetice, cum ar fi produse de machiaj, de îngrijire a pielii, a corpului sau parfumuri.
Informaţiile au fost verificate, iar afirmaţiile au fost împărţite în mai multe categorii, în funcţie de nivelul de adevăr: ”acceptabile”, ”mincinoase”, ”omisive” şi ”vagi”.
Doar 18% dintre afirmaţii s-au dovedit acceptabile. Circa patru din cinci produse aveau reclame deconspirate a fi vagi sau mincinoase.
În ceea ce priveşte argumentele ştiinţifice introduse în reclame, doar 14% dintre acestea au fost declarate acceptabile. Cele referitoare la mediu s-au dovedit a fi false în proporţie de 50%. La capitolul performanţă, doar unul dintre patru produse s-a bucurat de o reclamă autentică, în timp ce 23% s-au dovedit a fi mincinoase.
Realizatorii studiului au precizat că autorităţile vor fi nevoite să reglementeze mai atent acest domeniu.
Sursă: Science Alert